VIDEO  Iznenađenje za poklonike benda 'Laufer'

Laufer
Laufer

Veliki albumi koji se pamte na ovim prostorima gotovo u pravilu realizirani su u osamdesetima. Ipak, u kasnijem, ratom opterećenom desetljeću realizirano je nekoliko albuma koji su nesumnjivo obilježili i hrvatsku i regionalnu rock-glazbu. Jedan od njih je i prvijenac 'Laufera', originalno realiziran na formatu CD-a. 

No, već u startu on je vapio za LP formatom, ne samo zato jer je većina pjesama realizirana na promo-singlovima, nego zato jer je posrijedi zaokruženo djelo koje prkosi vremenskim zakonima i zubu zaborava. Da je tomu tako, dokaz je 'Porin' za prvo reizdanje, kao i ovaj dvostruki album koji posve definira relevantnost 'Laufera' u doba kad je nastajao, ali i svježinu te potentnost tri desetljeća kasnije. 

Premda ime benda 'Laufer' personificira šahovsku figuru koja se pomiče pravocrtno, njihova karijera više podsjeća na kretanje figure konja, odnosno skakača. Naizgled, 'Laufer' je iznenada doskočio na hrvatskoj rock-sceni, potom se malo kretao protivno očekivanjima, da bi isto tako iznenada nestao u obliku slova L, navodi se iz Dallas recordsa. 

Sadržaj se učitava...

Možda tako izgleda kad se pamti njihova dominacija hrvatskom rock-scenom sredinom devedesetih, no put do te pozicije nije bio iznenadan nego mukotrpan, što se osobito odnosi na dobačaj do prvijenca 'The Best Off'.

Rastao u okrilju riječke rock-scene, najprije s glumcem Alenom Liverićem kao pjevačem, a kasnije s pridošlicom Damirom Urbanom kao basistom, te utemeljiteljem Veselitom Mudrinićem, 'Laufer' je dijelio scenski usud - ne uspije li objaviti album, bend će se raspasti, a svo glazbeno nasljeđe otići će u vjetar. Nekoliko objavljenih snimaka na kasetnim kompilacijama nije ukazivalo na uspješan ishod, no skladba 'Ona zove se nebo', objavljena na kompilaciji izvođača s festivala 'Omladina u Subotici' 1988., bilo je prvo pismo namjere benda. 

Basa se na toj pjesmi uspješnije latio književnik Zoran Žmirić, a Urban je preuzeo mikrofon. Sve veća podrška na koncertima nije bila znak raznim hrvatskim izdavačima da bi repertoar 'Laufera' trebalo sublimirati u album koji neće proći nazapaženo. Stoga su pokušali po do-it-yourself načelu i snimili promo-singl i promo EP. Profesionalno napravljene snimke koje su počele svoj put i na airplayu također nije bio znak uspavanim diskografima da prigrle bend.

'Laufer' je, uz čvrstu ritam-sekciju koju su tvorili Ljubo Silić i Alen Tibljaš, pojačan gitaristom Vladom Simcichem Vavom. Ta je četvorka kreirala pjesmu 'Svijet za nas' koja je gromko odjeknula, poput udara topova. Bila je to himna generacije kojoj je rat oduzeo mladost, koja nije imala pravo odrastati u bezbrižnosti i vjeri u mirnu budućnost.

Kompatibilna s plamtećim grungeom početkom devedesetih, ta je skladba ukazala i na ostale pjesme koje su odražavale autorsku inovativnost i sviračku supremaciju 'Laufera': 'Moja voda', 'Lopov Jack', 'Ljubav kao heroin', 'Dio tebe', 'Između neba i mora'... Svaka je od tih pjesama bila jedan od uporišta repertoara koji je neusporediv s drugim izvođačima. Najbolje od 'Laufera' skupljeno je na premijernom albumu 'The Best Off..., a sve je začinila obrada klasika Troggsa 'Wild Thing', skrivena na samom kraju CD-a.

'Laufer' je kasnije otišao u 'Pustinje' i sa zaključnim se EP-jem oprostio od publike. No, njegovi članovi stvarat će kasnije zvučnu sliku Urbana & 4, Turista, Parafa, Metrobolika, Majki, Fita i drugih bendova. 'Laufer' je tako nastavio svoju šahovsku partiju kroz druge izvođače, a ono najbolje ili barem ono najbolje što pamtimo, utisnuto je u utorima vinila 'The Best Off...'.