VIDEO  Kako su Amerikanci, pomažući muslimanima u BiH, postali din dušmani?

Mevlid Jašarević, teroristički napad, vehabije, Sarajevo, Mevlid Jašarević, teroristički napad, oporuka, vehabije, terorizam, teroristički napad, Mevlid Jašarević, teroristički napad, Sarajevo, amerikanci, BIH, dušmani, Mevlid Jašarević, teroristički napad, Mevlid Jašarević, suđenje, sud bih, Mevlid Jašarević, teroristički napad, Mevlid Jašarević, plač, majka, Mevlid Jašarević, terorizam, Mevlid Jašarević, optužnica, sud, terorizam, Mevlid Jašarević, Mevlid Jašarević, sud bih, zatvor, Mevlid Jašarević, teroristički napad, Vjekoslav Vuković , terorizam
Do pada Berlinskog zida, muslimani su na Balkanu, izuzev u Albaniji, bili manjina u državama s većinom kršćanskog stanovništva. Sada je drugačije.

Piše: Esad Hećimović, Oslobođenje

Amerika neka zna/ dovu činim ja/ dabogda se do temelja raspala / Neka, neka zna/ dovu činim ja/samo još jednom, kjafire/ probaj dirnuti mudžahide/eto odmah sa svih strana/ naše braće mudžahida/ da vam sabljom presude/ Bushu, dobro znaj/ u Bosni ti je kraj/ u Hamzibega dobroćudnog ne diraj/ o Allahu jedini /ovaj ummet sjedini/ neka islam vlada svuda / neka kjafir nema kuda/ osim da se pokori, pjeva islamski misionar Bilal Bosnić već godinama u jednoj od brojnih verzija „Američkog rastanka", pjesme na melodiju „Nizamskog rastanka" Safeta Isovića. U jednoj od vjerskih pjesama koje objavljuju njegove pristalice, Bosnić pjeva o džihadu kao spasenju za vjernike i upućuje novu poruku Americi: Neka znade Amerika i ostali din-dušmani/ da su sada muslimani/ svi ko jedan talibani/ poslušajte, braćo, dina/ o, mumini, cijelog svijeta /s dinamitom na prsima/ vode puti do dženneta.

Jesu li ovo prijetnje upućene Americi ili su to samo šale na druženjima braće? Želio sam postaviti ova pitanja Bilalu Bosniću i obradovao me njegov pristanak na razgovor. Prihvatili smo njegove uvjete - da ne mora odgovoriti na pitanje na koje ne želi odgovarati i da njegovi odgovori budu objavljeni autentično i integralno. Želio sam čitateljima prikazati kako osoba koja na ovaj način šalje poruke Amerikancima pjevanjem, sada doživljava napad Mevlida Jašarevića na američko veleposlanstvo, koji je svoje poruke umjesto pjesmom ili smsom, e-mailom, bilo čim što pripada slobodi govora, poslao rafalima iz kalašnjikova. Kako povući granicu između slobode govora i podsticanja na nasilje? Bosnić je potom, nakon konsultacija s braćom, odbio razgovarati za Dane i Oslobođenje.

Pod dojmom da Bosnić ne želi razgovarati s nama, otišao sam iste večeri na brifing zamjenika pomoćnika državnog tajnika SAD-a Philipa Reekera. Pitao sam ga kako vidi napad na američko veleposlanstvo, kao djelo pojedinca ili pokazatelj dubljeg neprijateljstva prema američkoj misiji u ovom društvu: "Mislim da moramo vidjeti ono što smo vidjeli tu. Dakle, pojedinac je bio taj koji je otvorio vatru na veleposlanstvo s ciljem da ozlijedi Amerikance, ali to smo vidjeli s policajcem koji je ranjen, nanio je rane građaninu BiH, koji također radi u našem veleposlanstvu", rekao je Reeker.
Bio je to težak dan za mene, jer sam u istom danu slušao i Bosnića i Reekera. Pitao sam se kako su Amerikanci postali navodni din-dušmani (neprijatelji vjere) nakon dvije vojne i političke intervencije na Balkanu radi zaštite muslimanskih naroda u BiH i na Kosovu? Kako su Amerikanci postali din-dušmani, kada su dvije američke intervencije na Balkanu okončane stvaranjem dvije nove države u kojima muslimanski narodi čine većinu stanovništva i u kojima je islam slobodan i zaštićen? Do pada Berlinskog zida muslimani su na Balkanu, izuzev u Albaniji, bili manjina u državama s većinom kršćanskog stanovništva. Sada je drugačije.

Kako su Amerikanci postali din-dušmani, kada zagovaraju shvaćanje Europe u kome će sela s munarama pripadati europskom krajoliku, kao i sela s crkvenim zvonicima? Reeker je te večeri nadahnuto govorio kako, dok putuje Europom, vidi kako je Bosna i Hercegovina povijesni i zemljopisni dio Europe i kako Amerikanci žele pomoći da ona bude dio Europe i institucionalno. Napustio sam veleposlanstvo, na čijim su staklima i zidovima bili tragovi metaka, postiđen, razmišljajući o tome kako su hici mržnje prema američkom veleposlanstvu pogodili našeg policajca. Znam kako je ta mržnja prema našim policajcima, zbog njihove suradnje s Amerikancima, razvijana od grupa kao što su ranije bili Supporters of Sharia Abu Hamze el Misrija ili Kelimetul Haqq Nedžada Balkana, kojoj je, navodno, pripadao Jašarević. Jedan od tekstova o njihovom proglasu da je "BiH nevjernička zemlja" i da "ne treba pomagati njenu vojsku i policiju u borbi protiv muslimana", objavio sam u Danima 15. Lipnja 2007. godine.

Ta mržnja prema Americi sada pogađa nas. Stoga nemam ni profesionalnog zadovoljstva što sam pisao o toj mržnji prije napada, ničeg nemam osim tuge. Meni je moje novinarstvo ostavilo samo tu tugu što me nisu čuli. Dok sam pokazivao na tu strašnu mržnju, novinarstvo koje je mržnju hranilo, prikrivalo i branilo neimarski je podizalo tornjeve od mržnje nad Sarajevom. Bio sam izbjegao na rad u Zagreb prije dvije godine, kada se ta strašna Avazova i Rijasetova mržnja okomila na Amerikance zbog navodnih shema kriminala kod Bošnjaka i optužnice u slučaju Rustempašić prije dvije godine, jer u Sarajevu tada nisam mogao objaviti gotovo ništa. Mržnja prema Amerikancima na naše ulice nije došla niotkuda.

Zato mislim da Amerikanci nisu din-dušmani ni neprijatelji vjere, nego američke vrijednosti smetaju onima koji žele da BiH i nas same pretvore u nešto sasvim suprotno. Amerikance su neprijateljima vjere proglasili oni koji žele preuzeti monopol nad našim vjerskim identitetom, kako bi vladali nad nama samima. Nemaju Amerikanci problem s našim kulturnim, niti vjerskim ili nacionalnim identitetom kao Bošnjaka muslimana. Oni koji islamski identitet žele koristiti kako bi njemu podredili sve ostale naše identitete, imaju problem s Amerikancima jer u suradnji BiH sa Sjedinjenim Državama vide prepreku. Nisu oni protiv Amerikanaca, nego protiv nas.