LJUBUŠAK ANDREJ VIŠTICA "Dehidracija je počela raditi svoje, pojavili su se grčevi, ali opet sam na prvom mjestu"

Predrag Vučković

Andrej Vištica iz Ljubuškog pobjednik je natjecanja Spartan Trail Dubrovnik 2023. U utrku je krenuo iz Cavtata, te na svakoj kontrolnoj točki, Kuna Konavoska, Velji do, Žarkovica, bio prvi. Imali smo priliku razgovarati s ovim iznimnim sportašem, a evo što je rekao nakon pobjede.

„U zadnjih par sezona u zimskom periodu dosta vremena provedem na Biokovskim trailovima. Volim planine i to mi bude dobrodošao odmak od uobičajene rutine treninga. Dobro mi dođe za kondiciju, a opet trening je drugačiji od onih što radim veći dio godine“, izjavio je Vištica za Hercegovina.info.

Za većinu sportaša, odlazak na natjecanje nosi sa sobom određenu dozu stresa i napetosti, jer su u igri njihova očekivanja i trud koji su uložili u pripreme.

Andrej Vištica pobjednik  Spartan Trail Dubrovnik 2023.

„Već neko vrijeme mi je želja odraditi neku malo dužu trail utrku, ali do sada mi je to bilo teško uklopiti u triatlonsku sezonu. Ove godine sam s triatlonima završio malo ranije pa se otvorila prilika da nastupim na Sea DUT (Dalmacija Ultra trail), te na Spartan-u 2 tjedna kasnije. Moram reći da su mi ove dvije utrke bile pravo osvježenje. Na triatlonima uvijek imam neka očekivanja, najčešće velika, pa uz to ide i stres. Za razliku od toga na trail sam došao opušteno, malo se zabaviti. Znao sam da mi kondicije ne fali, a u 3-4 tjedna koliko sam imao za pripremu sam se dosta popravio i na tehničkom terenu tako da sam vjerovao da mogu ostvariti i dobar rezultat iako mi to nije bio primarni motiv“, dodao je.

Spartan Trail Dubrovnik zasigurno postavlja novi standard za trail utrke u Hrvatskoj i regiji, jer trkačima pruža priliku da istraže svoje granice izdržljivosti na jedinstven način. Ova nevjerojatna utrka nudi tri različite staze, svaka s vlastitim izazovima i prekrasnim prizorima koji će sigurni smo zauvijek ostati urezani u sjećanjima svih sudionika.

„Utrka u Dubrovniku je bila čista uživancija prvih 40 kilometara. Trčali smo po stazi kojom je nekad prolazila Ćirina željeznica, pa se popeli na najviši vrh Snježnice (1234m) s kojeg se pružio fenomenalan pogled na more, ali i na Orijen u Crnoj Gori. Spust s planine je bio jako tehnički zahtjevan. Rosna trava, velike klizave stijene koje ne možeš vidjeti od trave… Sporije sam se spustio nego popeo i tu me prestigao Dane Opara i do kraja nizbrdice napravio tri minute prednosti. Nisam htio riskirati nizbrdo jer sam svakako znao da nakon toga opet dolazi dio koji mi više odgovara.

Andrej Vištica pobjednik  Spartan Trail Dubrovnik 2023.

Kako smo se spuštali i vraćali nazad prema moru temperatura se počela podizati i tijelo je tražilo sve više tekućine. Prestigao sam Danu i izgradio par minuta prednosti. Izgledalo je da sve ide savršenim tokom, ali onda sam na jednom križanju krivo skrenuo. Izgubio sam prednost a i dehidracija je počela raditi svoje. Došla je prva kriza i više nije bilo uživanja. Prošao sam ih puno pa sam znao da ću prebroditi i ovu. Pojavili su se grčevi, tempo je pao, ali svejedno sam opet bio na prvom mjestu i povećavao prednost. Koliko god mi bilo teško, drugima je bilo još teže. Na posljednje dvije okrepe sam se uspio malo oporaviti i ponovno podići tempo“, ispričao nam je Vištica.

Kao što je i sam nekoliko puta tijekom našeg razgovora spomenuo, završni kilometri znaju trajati vječno. „Vidiš cilj, ali nikako do njega i tek kad sam se približio na 500 metara mogao sam se opustiti“, kazao je.

Ovaj bespogovorno najbolji hrvatski triatlonac kroz cilj je prošao nakon 6 sati, 52 minute i 20 sekundi. „Ovo sigurno nije zadnja trail utrka koju ću otrčati, ali za sad sam još uvijek primarno triatlonac. Imam još uvijek neostvarenih ciljeva na triatlonu, a kad njih ostvarim onda možda i malo ozbiljnije pristupim ultra-trail utrkama. Vidjet ćemo što budućnost donosi“, zaključio je.

Pri preuzimanju teksta, obavezno je navesti hercegovina.info i autora kao izvor te dodati poveznicu na autorski članak.