Katica Kiš: PROPOVIJED C 23. Nedjelja kroz godinu

vjera, molitva, RAK, pobjeda, duhovnost, zdravlje, uticaj na zdravlje, zdravlje čovjeka, molitva, molitva za zdravlje, molitva krunice, religija, religija, vjera, molitva, 40 dana za život, Mostar, molitva, molitva, vjera, čovjek i vjera, religija, vjera, spoznaja, religija, čovjek i vjera, Papa Franjo, homilija, vjera, čovjek i vjera, život u vjeri, put Isusa Krista:, Isus, evanđelje, Njemačka, crkva, vjera, katica kiš, duhovna obnova, Gorica, Grude, katica kiš, mir, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, molitva, katica kiš, strah, katica kiš, katica kiš, katica kiš, molitva, očenaš, Papa, Papa Franjo, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš,
Sljedba može biti bolna
Prije nekoliko godina diskutirao sam s mladima o pitanju «što znači biti kršćanin?». Jedan mladi čovjek, koji se očito s tim pitanjem intenzivno pozabavio, mislio je: Biti kršćanin u Isusovom smislu - pri tome je naveo nekoliko rečenica iz govora na gori - jeste prenapornost. To je i razlog zašto se mnogi mladi ljudi odvraćaju od vjere i Crkve. Konkretni život se može teško uskladiti s idealističkim zahtjevima Isusa.
On je pri tome upozorio na ozbiljne poteškoće. Uvijek kada mi nailazimo u Bibliji na uzrečice, koje dolaze posve nepromjenjljivo iz Isusovih usta, moramo utvrditi da je prorok iz Nazareta svojim slušateljima postavio ljestvicu vrlo visoko.

«Njegova besjeda je tvrda...»
Odlomak koji smo danas čuli iz Lukinog evanđelja, ne ponavlja direktno Isusov govor. Evanđelist je vjerojatno u ovom odlomku poneke Isusove izreke o sljedbi, koju on očekuje od svojih učenika, spojio u jedan govor. Isusovi zahtjevi su tako uglasti i direktni te se smatra, da ih je Isus osobno ili tako slično formulirao. Ne može ostati zaboravljen visoki zahtjev koji Isus stavlja onima koji ga hoće slijediti.
Ja osjetim kako sam iskušavan da ne interpretiram najoštrije uglove i rubove ovih riječi. Suprostavljam se tome, da svoje roditelje, braću ili samoga sebe vrlo malo cijenim. Odupirem se tomu, u jednom vremenu čije je veliko iskušenje da se ljude malo cijeni, da ih se smatra živim materijalom, obračunava se s ljudskim životima, gubi se respekt od ljudskog dostojanstva... Ja ne cijenim evanđelje konačno samo zato tako visoko, stoga što mi je samom pomoglo da oblikujem zdravi osjećaj samosvijesti i da poštivanje samoga sebe ne učinim ovisnim o svome uspjehu. Za ime Boga i volju Stvoritelja, ja ne smijem ništa tek malo poštovati što je On stvorio, pa ni samoga sebe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Isusov poredak vrijednosti
Ja razumijem danas Isusove riječi koje smo čuli u tom smislu, jer on naše uobičajene poretke vrijednosti stavlja u pitanje i svoje učenike poziva - k njima pripadamo i mi - da usvoje njegov poredak vrijednosti. Za Isusa stoji kraljevstvo Božje i njegovo poštivanje ljudi u središtu njegove objave. On riskira konflikt sa svima koji stavljaju druge stvari ili vrijednosti na prvo mjesto:
- s bogatima, kojima se iznad svega radi o posjedu i blagostanju i koji za to «žrtvuju» druge ljudske vrijednosti;
- s moćnicima, kojima se prije svega radi o utjecaju;
- sa svećenicima i farizejima, kojima se radi prije svega o zadržavanju njihovog vjerskog sistema;
- s obiteljskim klanovima, kojima se prije svega radi o obiteljskom jedinstvu i njegovom društvenom uplivu;
- s nacionalistima, koji svjetske događaje promatraju i ocjenjuju iz svoje nacionalističke perspektive;

Poredak vrijednosti
Pravi poredak vrijednosti pokazuje se često tek kod odluka u kriznim situacijama. Nelagodnost koja je ostala poslije katastrofe rudnika u Lassingu - nije toliko bol da je prirodna nepogoda zahtijevala žrtve, koliko neobjašnjena sumnja, da se u kritičnom početnom stadiju svjesno ili nesvjesno, stavljalo na kocku ljudske živote, kako bi se spasio rudnik i velike investicije u pogonskim uređenjima.
Često se iza prinudnih zadaća svakodnevnice skrivaju pravi poretci vrijednosti. Ne podliježemo li mi i sami lako iskušenju, kada se radi o novcu, da ljudske vrijednosti zapostavimo? Kako često trpi nužna njega ljudskih odnosa u obitelji, u partnerstvu, redovništvu, u odnosu na zvanje i karijeru?
Nismo li i mi u iskušenju, kako ne bi bacili lošo svjetlo na našu «kuću punu slave», na našu ljubljenu Crkvu, time što istinu i poneku nepravdu stavljamo pod tepih?
Nismo li mi u iskušenju da rezigniramo u borbi za pravedniji svijet i tu premalo sudjelujemo?
Nismo li mi u iskušenju da naše blagostanje izgrađujemo na leđima drugih?

Radikalno
Isusa slijediti znači, radikalno staviti u središte ljude i poredak vrijednosti kraljevstva Božjega. Također i onda ako pri tome i boli. Isus nam je to prilično radikalno proživio. Stoga mu se i divimo. On hoće sljedbu, a ne divljenje. Sljedba pak može, pod određenim uvjetima, biti vrlo bolna.
P. Hans Hütter
Prijevod s njemačkog: Katica Kiš