Dok je Luka pozdravljao i svoju Hrvatsku, ja sam mislio na tebe Ćubi

Luka Modrić, darko juka, Luka Modrić, Ivan Ćubela, Luka Modrić
Njime je još hodio moj prijatelj Ćubi (Ivan Ćubela), jedan od začetnika obnove HŠK Zrinjskoga i nezaboravni urednik i voditelj kultne radijske emisije Uz rub igrališta. Bezuvjetan prijatelj, dobrodušan, blag, uvijek iskren, bezgranično milosrdan i beskompromisno agresivan ako bi mu tko ''dirnuo'' u Zrinjski, u onaj tada istrošeni travnjak, derutni stadion, gelerima izbušeni semafor ili u onu tada pljesnivu klupsku upravnu zgradu.

Ako je temom bio Zrinjski, Ćubi je uvijek i do kraja bio nošen samo nepodijeljenom strašću, razmišljao samo srcem. Kod njega su za igrače Zrinjskoga uvijek bili rezervirani samo plusevi i povisoke brojke, jer on nikada nije razmišljao samo o tomu trenutku, samo o športu ili baš o toj tekmi, on je uvijek i svuda o imenu Zrinjskoga razmišljao na jedini ispravan način - a taj je kako je ime toga kluba kralježnicom i znamenom stoljetnoga bitka, opstanka, rasta, stasanja i sutrašnjice mostarskoga hrvatskog puka.

I imao je pokojni Ćubi u mnogo čemu pravo, ta slika valjda sazrijeva iskustvom... No, u jednoj prognozi ni sam nije znao, a nije ni doživio uvjeriti se, kako je ''pogodio u sridu''.

- Pred tim je momkom sjajna karijera. Takovim se igračem ne postaje, takovim se igračem rađa. Taj dar samo dragi Bog može darovati! Tek će se čuti za Luku Modrića! - govorio mi je Ćubi u to ljeto 2003. godine, kada je koštunjavi plavokosi momčić, izvan terena gotovo uvijek nekako tih i plah, stigao u Mostar, na posudbu iz zagrebačkoga Dinama.

Mlađi možda danas i ne znaju, ali doživio sam pa mogu svjedočiti koliko su Ćubija cijenili nogometni majstori. Doživio sam kako mu se Ćiro obraća telefonom, kako ga grli u klupskomu restoranu. Zbog Ćubija je Vjeran Simunić i mene častio ručkom u Mostaru, a Cico Kranjčar večerom u Bobanovu restoranu u zagrebačkoj Gajevoj (bio je u društvu i supruge i Nike). Ćubi mi je, kao čovjeku koji nikada u životu nije pratio, niti posebno razumijevao šport, omogućio susresti se s Bilićem i mlađega brata Darija (Dario Juka) upoznati s njegovim idolom Asanovićem koji ga je darovao Hajdukovim dresom i potpisanom Vatrenim laktom. Na koncu, nešto što ne ću zaboraviti dok god dišem, Ćubi mi je omogućio biti voditeljem susreta Vatrenih s Humanim zvijezdama na stadionu Zrinjskoga 2003. godine. Za Vatrene su tada igrali: Gabrić, Tomas, Šimić, Štimac, Bilić, Jurić, Soldo, Jurčić, Kozniku, Bokšić, Stanić, Srna i Krpan, a za Zvijezde: Zlatko Kranjčar, Josip Sesar, Željko Širić, Goran Marić, Boris Novković, Franjo Vladić, Vladimir Skočajić...

- 'Ajmo na izlet - nazvao me te subote na mobitel, nasmijao se i, sebi svojstveno, brzo smrmosio: ''Idemo u Split, Zrinjski plaća gorivo i ručak''! Na moj zbunjeni upit, koji je sadržavao barem tri od novinarskih pet obveznih pitanja, samo je odgovorio: ''Sve ću ti reći usput''!

Naravno, izišao sam iz dopisništva Slobodne Dalmacije, gdje sam radio nakon što sam nogiran s Hrvatske radiopostaje Mostar (brzo sam odletio i iz Slobodne), sjeo u svoju mazdu 323 iz 1990. godine, pokupio Ćubija ispred Stadiona, natočio na trošak Zrinjskoga, i krenuo u smjeru Imotskoga, a tada se još išlo preko Imotskoga, Prološca, Cista Provo i Šestanovca do Splita.

Sjeo je u auto i ispalio: ''Idemo u splitsku zračnu luku, po Luku Modrića i Marka Janjetovića''. Uglavnom, da skratim, sutradan se igrao neki važan susret, a mi smo ih trebali dovesti ravno na trening.

Oni koji me poznaju, sjetit će se lude mladosti i čestoga policijskog manjka razumijevanja za moje poimanje ispravnih ograničenja brzine, načina pretjecanja i svladavanja oštrih zavoja, ali ovoga sam puta imao opravdanje i razlog - let im je okasnio, a momci nisu smjeli propustiti trening. Radar nas je blicnuo u Dugopolju, pa su nas par stotina metara dalje oglobili i to uredno dokumentirali plavi momci, a njihov susretljivi kolega, na straži ne kod Prizrena nego negdje oko Šestanovca, pristao je našu razmiricu riješiti gotovinom.

Da budem iskren, troškove onoga dokumentiranog slučaja kasnije nam je podmirio Zrinjski, a ona dva osamnaestogodišnjaka nisu puno pričali. Marko je, ako me pamćenje dobro služi, cijelo vrijeme imao slušalice u ušima, ali Luki sam snimio nekoliko osmijeha u retrovizoru, kada bih snižavao stupanj prijenosa radi boljega izvlačenja iz zavoja.

- Kako voziš, čovječe! - nabacio mi je ''peticu'' u dvorištu Stadiona Zrinjskoga, dok ih je na travnjaku nestrpljivo čekao Stjepan Deverić, žustro pozivajući na uključenje u već otpočeo trening.

- Zabij jedan sutra za mene! - dobacio sam.

I zabio je Luka, kao i stotinu puta nakon toga, zabijajući i najvećima, putujući trnovitom stazom koja ga je sinoć dovela na tron, na tron na kojemu je, usred Londona, iz Infantinovih ruku, primio trofej The Best i trajno se upisao u svjetsku nogometnu povijest.

Dok je Luka pozdravljao i svoju Hrvatsku, a ja sam mislio na tebe, Ćubi. Bio si u pravu za toga momka! U onaj The Best utkan je i dio Mostara, i dio našega Zrinjskog. Za povijest i za sutra! Mirno spavaj, Plemiću srca, tvoja misija živi i danas!