Ova država iz Južne Amerike jedina na svijetu može prehraniti svoje stanovništvo
Znanstvenici sa Sveučilišta u Göttingenu u Njemačkoj i Sveučilišta u Edinburghu analizirali su podatke o proizvodnji hrane u 186 država te došli do zaključka da je samo jedna zemlja u potpunosti samodostatna u proizvodnji ključnih skupina namirnica.
Prema rezultatima analize, Gvajana je jedina država koja može u cijelosti zadovoljiti vlastite potrebe za hranom u svih sedam ključnih skupina obuhvaćenih istraživanjem.
Riječ je o mahunarkama, orašastim plodovima i sjemenkama, škrobnim osnovnim namirnicama poput krumpira, riže, kruha i žitarica, zatim mliječnim proizvodima, ribi i ribljim proizvodima, voću, mesu i mesnim proizvodima te povrću.
Na drugom mjestu nalaze se Kina i Vijetnam, koje su sposobne za svoje stanovništvo proizvesti hranu iz šest ključnih skupina.
Samo jedna od sedam zemalja samodostatna je u proizvodnji hrane u pet ili više skupina, dok je više od trećine država samodostatno u proizvodnji namirnica iz samo jedne skupine.
Afganistan, Ujedinjeni Arapski Emirati, Irak, Makao, Katar i Jemen nisu samodostatni ni u jednoj skupini namirnica.
Promatra li se stanje po regijama, primjerice, Bliski istok samodostatan je u proizvodnji mesa, dok zapadna Afrika i Karibi taj cilj ostvaruju u samo dvije skupine namirnica. Nijedan gospodarski savez ne proizvodi dovoljno povrća kako bi prehranio cjelokupno svoje stanovništvo.
Kako bi nadoknadile nedostatke i zadovoljile prehrambene potrebe stanovništva, većina država oslanja se na trgovinu. No mnoge od njih pri uvozu više od polovice hrane ovise o samo jednom trgovinskom partneru, zbog čega su posebno izložene tržišnim poremećajima, prenosi ScienceAlert.
Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature Food.
Vezani članci