PROPOVIJEDI B 22. Nedjelja kroz godinu

vjera, molitva, RAK, pobjeda, duhovnost, zdravlje, uticaj na zdravlje, zdravlje čovjeka, molitva, molitva za zdravlje, molitva krunice, religija, religija, vjera, molitva, 40 dana za život, Mostar, molitva, molitva, vjera, čovjek i vjera, religija, vjera, spoznaja, religija, čovjek i vjera, Papa Franjo, homilija, vjera, čovjek i vjera, život u vjeri, put Isusa Krista:, Isus, evanđelje, Njemačka, crkva, vjera, katica kiš, duhovna obnova, Gorica, Grude, katica kiš, mir, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, molitva, katica kiš, strah, katica kiš, katica kiš, katica kiš, molitva, očenaš, Papa, Papa Franjo, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš,
Nečistoća i čistoća
Svaka dva mjeseca dijele se letci iz različitih crkava iz Innsbrücka s uočljivim naslovom: «Pričest na ruku je grijeh».
Jedno od navedenih obrazloženja, za zahtjev da se samo prima «pričest u usta» na sv. Misi, glasi, da je primanje tijela Kristova s rukama jednostavno nedostojno. «Na rukama je prljavština i nečistoća». Samo svećenik -sa svojim posvećenim rukama- smije dotaći sveti kruh.
Jedno drugo obrazloženje leži u primjedbi na jednu dužu tradiciju; ono što je jednom uvedeno -prije više stoljeća- i mora se bezuslovno zadržati.
Akcije ove tradicionalne, cjepidlačne grupe, govore sa svojim argumentima za sebe. Oni izbjegavaju razgovor i siju radije nesigurnost, a možda i strahove kod ponekih posjetitelja Službe božje.
Izvanjsko vladanje pri primanju pričesti i zadržavanje prijašnjih navika, stoji za ovu grupaciju u prvom planu; time hoće oni doprinijeti «novoj evangelizaciji».

Govor srca
Ja mislim, ove akcije odgovaraju vrlo dobro za današnje Evanđelje i ponašanje Isusovo o pravoj nečistoći i čistoći.
Isus izgovara u jasnoj i nedvosmislenoj formi, da nisu odlučujući rituali i jednoć od ljudi postavljene forme - također i u Službi božjoj - već to, što iz «ljudi izlazi», tj. njihovo unutrašnje držanje, «govor srca». Ljudske odredbe mogu se promijeniti; ove izdavati kao Božje zapovijedi i njima prijetiti, jest zlobno.

Sloboda od prinuda
Uvijek ponovno susrećemo mi ljude koji su - također i u vjerskom području - obilježeni prinudnim radnjama. Oni trpe od prinudne neuroze, to znači, kada netko prisilno radi rituale i stvari, ponavlja radnje i ne može ih više kontrolirati. Ovakva fiksiranja vode ne rijetko do strahova od grijeha i pakla, loše savjesti, unutarnjeg nezadovoljstva i do strahovitog ropstva.
Isusova poruka bi htjela pomoći također i ovim ljudima i kaže: Evanđelje je oslobađajuća vijest; ona hoće unaprijediti pravu slobodu cijelog čovjeka. To znači «pozitivno uzimanje sebe», «ljudskoga» tijela sa svim njegovim udovima i stvorenjem. Zakoni i rituali - stvoreni od ljudi, ali uvijek ponovno mijenjani i prilagođavani - trebaju ovoj slobodi služiti i ne smiju ju spriječavati.
S tim u svezi dobro odgovaraju na to Isusove riječi: «Nedjelja je za ljude tu, a ne čovjek za nedjelju!»

Hvala Bogu, na ovom području je katolička moralna teologija zadnjih desetljeća ostvarila veličanstvenoga. Ona je -inspirirana od II vatikanskog koncila- otkrila ponovno polaznu točku za naša etička i moralna držanja: Isusa Krista i ozdravljujuću i oslobađajuću vijest Evanđelja. Za ovu novu moralnu teologiju stoje, pored ostalih, redemptoristi Bernhard Häring i Jose Vidal ili jezuit Hans Rotter.
Poruka Isusa Krista, njegovo djelo i njegova oporuka apostolima i na nas sve, treba ljude osloboditi i ozdraviti. Prinude i fiksiranja ili vjerski rituali, koji me vežu, trebaju se izreći i potrebuju ozdravljenje i oslobođenje.

Rituali i pravila
Naravno da se ne smije i ne treba zaboraviti, da mi potrebujemo za zajednički život - također i za Službu božju - rituale i pravila. K tome pripada također, a to se smije i treba naglasiti: strahopoštovani odnos sa «svetim», s «kruhom života». Jedna krajnja primjedba k tome: naravno, treba se zadržati sloboda primanja pričesti - na ruku ili u usta. Oboje je legitimno; u različitim kulturama postoje i različiti prilazi k tome.
Još nešto za temu «pravila»: možda bi trebalo govoriti od mjesta do mjesta također jednom opet i voditi računa o našoj «nedjeljnjoj odjeći» pri slavljenju Službe božje.

Unutrašnja čistoća
Iza svega toga stoji Isusov zahtjev za «unutrašnju čistoću», to znači untrašnja dispozicija, mišljenje i djelovanje «iz srca». Iz jednog takvog držanja događa se prava Služba božja.


P. Lorenz Voith (Prijevod s njemačkog: Katica Kiš)