PROPOVIJEDI B 15. nedjelja kroz godinu

vjera, molitva, RAK, pobjeda, duhovnost, zdravlje, uticaj na zdravlje, zdravlje čovjeka, molitva, molitva za zdravlje, molitva krunice, religija, religija, vjera, molitva, 40 dana za život, Mostar, molitva, molitva, vjera, čovjek i vjera, religija, vjera, spoznaja, religija, čovjek i vjera, Papa Franjo, homilija, vjera, čovjek i vjera, život u vjeri, put Isusa Krista:, Isus, evanđelje, Njemačka, crkva, vjera, katica kiš, duhovna obnova, Gorica, Grude, katica kiš, mir, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, molitva, katica kiš, strah, katica kiš, katica kiš, katica kiš, molitva, očenaš, Papa, Papa Franjo, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš,
Biti svjedoci

Svjedočanstva

Danas je u Evanđelju i u čitanjima riječ o svjedočanstvu: pri tome se radi o jednom drugom svjedočanstvu, ne o onom na papiru, već o jednom koje se očituje u životu jednoga čovjeka. Ovdje se radi o pradavnom značenju svjedočanstva: to znači, svjedočiti za neku stvar, jamčiti za njenu istinu.
Koliko su svjedoci važni, pokazuju različite nesreće, razbojstva i td. Izjava svjedoka odlučuje o ocjenjivanju događaja, poneki put štoviše čak i o životu i smrti ljudi.
Sva tri mjesta u Pismu današnje nedjelje imaju veze s davanjem svjedočanstva. - i ona opisuju, kako biti kršćanin pod aspektom svjedočanstva.

Amos - svjedočanstvo ne ovisi o rječitosti

Prorok Amos daje svjedočenje o božjoj obavijesti. Sa zalogom svoga života, govori on Izraelu. On je jedan vrlo jednostavan čovjek, stočar i ratar - a ipak ga Bog izvlači od tamo.
Dati svjedočenje o Bogu ne ovisi ovdje o izobrazbi, porijeklu, položaju - upravo u Starom zavjetu čujemo mi uvijek ponovno, da će jednostavni ljudi biti poslani; ljudi koji možda ne mogu dobro govoriti - kao što Mojsije kaže i tada dobiva Aarona kao govornika; kao što Jermija traži ispriku protiv svog poslanja i kaže: «Ja sam još malen, ne mogu govoriti», a Bog mu stavlja riječ u njegova usta.
Poruka iza toga glasi: ne širi se božja riječ zbog tvoga uspjeha, dragi proroče, dragi svećeniče, dragi kateheta, već stoga što je riječ božja na djelu.

Pavao: svi su krštenici svjedoci

U drugom čitanju kaže Pavao:»Hvaljen budi Bog - on nas je sa svim blagoslovom svoga Duha blagoslovio. I: u Kristu nas je izabrao, prije postanka svijeta, kako bi mi sveto i besprijekorno živjeli pred Bogom.
To znači, sada nije više samo jedan, već su svi svjedoci za Boga. Što Pavao kaže, pogađa sve krštene, to znači, pogađa svakog i svaku pojedinu od nas: svi mi trebamo svjedočiti ljubav božju. To znači, svjedočanstvo o kojemu se radi, mi primamo kao poklon već pri krštenju - mi trebamo samo još u našem životu nadopuniti to što smo dobili na krštenju. I mi nismo samo svjedoci jedne nama predane vijesti. To što mi trebamo propovijedati, pogađa vlastiti život: mi smo svi primljeni u posinstvo božje; mi svi imamo udjela na božjem blagoslovu, na izbavljenju, na oproštenju grijeha. To što mi propovijedamo, to smo mi već sami dobili kao poklon. Propovijedanje, polaganje svjedočanstva nije ovdje samo pričanje o Bogu, već život u njegovom Duhu, po njegovoj riječi, pod njegovim blagoslovom.

Poslanje uzima cijeli život u službu

Marko konačno priča, kako Isus šalje svoje učenike. Oni trebaju osobno dati svjedočenje o Isusu - tako da djeluju kao Isus sam: istjerivati demone i liječiti bolesne. Također i ovdje nije samo riječ koju treba izreći - već se cijeli život učenika treba ispoljavati u naviještavanju, u toj zadaći.

- Poslanje dvojice: kršćanska vjera jest vjera u zajedništvu: svjedočanstvo je samo onda vjerodostojno ako ga svjedoče dvije osobe (onda čak: 2 muškarca)
- Oni ne smiju ništa ponijeti sa sobom: svjedočanstvo nije izgrađeno na njihovim sposobnostima, njihovom posjedu, njihovom položaju, već na moći samog svjedočanstva. Od učenika se zahtijeva povjerenje u onoga koji ih šalje.
- «Ostanite u kući» - učenici si trebaju izabrati jedno mjesto, a ne sve kuće posjećati. Od toga mjesta treba zračiti njihovo djelovanje, tako da privuče i druge. Vjera potrebuje takova čvrsta mjesta.
- Problem «otresite prah s nogu», možda čak i ovako rauzmjeti: neuspjeh se ne treba stalno sa sobom nositi - moći povući crtu okončanja.
- Pitanje o demonima: koji su to demoni koje treba danas istjerati?

Biti kršćanin znači: biti svjedok sa svojim vlastitim životom u spoznaji da se radi o višem. Isusov život i navještenje uzima oboje u obzir: značenje ovog života ovdje (on ozdravlja bolesnike) i značenje vječnog života (s pozivom na obraćenje i istjerivanje demona).
Pavao kaže s riječima: Bog nas je iz svoje ljubavi unaprijed za to namijenio da postanemo njegovi sinovi i kćeri - kako bi dospjeli k njemu po njegovoj milostivoj volji. To znači ovdje se radi o dvije stvari: jednom o životu ovdje, koji se usredotočio na Boga, na njegovu obavijest i s druge strane o životu kod Boga kojega nam on poklanja.

Zadnji dan svjedočanstva

Na kraju našega života bit će izdana svima nama svjedodžba od Boga samoga, u kojoj će biti utvrđeno da li smo zaista bili njegovi svjedoci ili nismo. Svjedok biti znači; ne biti samo za sebe odgovoran, već i za druge i njima nešto prenijeti o Bogu.
Dozvolimo se opet uzeti u službu božju - i mi ne moramo imati strah od zadnjeg svjedodžbenog dana na kraju života.

Johann Pock (Prijevod s njemačkog: Katica Kiš)