PROPOVIJEDI B Sveto Trojstvo

vjera, molitva, RAK, pobjeda, duhovnost, zdravlje, uticaj na zdravlje, zdravlje čovjeka, molitva, molitva za zdravlje, molitva krunice, religija, religija, vjera, molitva, 40 dana za život, Mostar, molitva, molitva, vjera, čovjek i vjera, religija, vjera, spoznaja, religija, čovjek i vjera, Papa Franjo, homilija, vjera, čovjek i vjera, život u vjeri, put Isusa Krista:, Isus, evanđelje, Njemačka, crkva, vjera, katica kiš, duhovna obnova, Gorica, Grude, katica kiš, mir, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, molitva, katica kiš, strah, katica kiš, katica kiš, katica kiš, molitva, očenaš, Papa, Papa Franjo, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš,

Sveto Trojstvo - samo jedan dragi strukturni princip

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mi započinjemo svako slavlje, svaku Službu božju «u ime Oca i Sina i Duha svetoga». Mi smo u ime ovog trojedinog Boga kršteni, mi ga priznajemo u ispovijedanju vjere - a ipak je govor o Trojstvu, jedna od najvećih tajni naše vjere.

Trostruka - struktura

No, sada mogu skrenuti i sve moguće trojne-strukture tražiti u svijetu i njih primjeniti na trojstvo: list djeteline je «tro-list» u jedinstvu jednog lista. Piramida s tri strane, a ipak jest cjelina...
Kako dolazimo mi kršćani uopće do toga, ne samo da govorimo o jednom Bogu, ili kao mnoge druge religije o mnogim bogovima, već (govorimo) o trima osobama koje su ipak zajedno jedan Bog? Temelj za ovo naše vjerovanje leži u biblijskim pripovijestima. Tekstovi čitanja današnje nedjelje su isječci iz ovih.

Bog - Bog u nebu i na zemlji, jedini i nedokučivi

Prvo čitanje izvještava o iskustvu izraelskog naroda: To je iskustvo, da ih je vjera u Jahvu vodila kroz pustinju. On ih je učinio velikim i svojim narodom. On nije jedan slabi Bog, već moćan, jedan koji je sve načinio - i kojemu nije svejedno, kako se njegov narod odnosi prema njemu. On je ljubomoran, jer izgara od ljubavi za ljudima. I stoga ne štedi svoj narod posljedica krivog djelovanja, ali on ih ne pušta posve pasti. Također u najdubljoj nuždi, on je tu. Ova vjera u jednog i pravoga Boga jest također Isusova vjera; to je vjera njegovih učenika - i to je konačno temelj našega kršćanskog vjerovanja.

Isus - Bog koji se približio, Bog s nama, Emanuel

Novo, nepobitno u kršćanskoj vjeri jest, da ovaj Bog nije jedno-složeni, već u svome biću u odnosu. Ne samo da je on stvoritelj svijeta, već otac i majka istovremeno. Živa poruka o tome jest njegov Sin: Isus koji priznaje Boga kao svoga Oca i kaže: «Ja i otac jedno smo» , koji kaže, da je došao, kako bi božju ljubav u svijetu učinio vidljivom i opipljivom. Ovaj daleki, ne pojmljivi i nedokučivi Bog postao je najednom dodirljiv, opipljiv i dohvatljiv. I on to ne čini iz nekakvog hira, već iz ljubavi prema svojim stvorenjima, kako bi im pokazao put kojega trebaju u svojoj slobodi izabrati: put božjih zapovijedi, put koji je učio i proživio Isus.

Duh božji - unutarnja dimenzija prisnosti, majčinstvo Boga

Poslije svoje smrti i uskrsnuća Isus kaže: Moj duh će vas u sve uvesti, on će vas poučiti. To je isti Duh Oca i Sina; to je Duh, koji je već bio pri stvaranju, to je Duh koji je u hebrejskom ženskoga roda - majčina dimenzija Boga; to je Duh koji priznaje Isusa pri krštenju Sinom božjim; to je Duh koji je okupio ljude na Duhove i postao razumljiv. Ovaj Duh je toliko mnogo ljubav i prisnost, tako mnogo izljev ljubavi Oca i Sina, da je sam Bog i božja osoba.

Sveto Trojstvo - u mom djelovanju

Jedan Bog u tri osobe - Blagdan Svetog Trojstva. To za mene nije samo poticaj da mislim o slici Boga, to je za mene poticaj moj život, moju vjeru, moju crkvu sagledati u njihovoj tro-dimenzionalnoj strukturi. I postavljaju mi se slijedeća pitanja:
- Ne trebamo li upravo mi kršćani, dobro se odnositi s pluralnim svijetom u raznolikosti - kada imamo jednoga Boga koji je u sebi više-složen, a ipak jedan?
- Ne bi li morala slika našega Boga učiniti nas otvorenijima prema drugim religijama,
koje svoga Boga poznaju jače s unutarnje strane ili od nepristupačne strane; upravo
to nije proturječje u odnosu na našega Boga, jer polažu naglasak na jedno od tri pola
trojedinog Boga.
- Ako je konačno naš Bog jedan tako otvoreni Bog, jedan prisni Bog, ne moraju li crkve, ne moram li ja sam postati otvoreniji? Bog se nije u Isusu niti jednom čovjeku sklanjao, već je išao upravo odbačenima i grješnima prilazio; Bog, Duh, nije se koncentriraio na izabrane, već na one koji su se tu skupili da slušaju božju riječ.

Sveto Trojstvo - princip crkve

Tako je za mene blagdan Svetog Trojstva, također blagdan jedne otvorene crkve, koja podnosi mnogostrukost, dapače treba, kako bi bila crkva ovoga Boga. To je blagdan crkve koja ljubi, koja nikoga ne isključuje i konačno, to je blagdan jedne mistične crkve koja ne želi i ne može sve racionalno objasniti - jer Bog se ne može uvijek objasniti, već jest onaj koji prevazilazi moje razmišljanje.

Hans Pock (Prijevod s njemačkog: Katica Kiš)