Tko se boji Božića u Sarajevu?

RAK, Sarajevo, crkva, staklo, crna kronika, radnici, štrajk, Mostar štrajk, Bošnjaci, logori, Sarajevo, sda, Vinko Puljić, Sarajevo, Dayton, Politika, Sarajevo, Željko Komšić, jovan divjak, Jerko Ivanković Lijanović, Ante Krajina, Sarajevo, trovanje, salmonela, Sarajevo, Sarajevo, rat, poruke, crveni križ, Sarajevo, vehabije, časne sestre, Sarajevo, tučnjava, Sarajevo, emigranti, kuvajt, Miljenko Jergović, Sarajevo, Božić, Sarajevo, Sarajevo, BIH, stop, stjepan radić, Sarajevo, smetnja, ulica, Sarajevo, BIH, Federacija BIH, Novac, Marijan Knezović, zrak, zagađenje, zagađenje zraka, Tvrtko Milović, Sarajevo, popis, BIH

Na plakatima isprintanim očito u kućnoj režiji, tek su nastavak davno započete borbe da se sve što iole asocira na zapadnjačku ili kršćansku tradiciju biva izopćeno iz grada. I ovaj put nije im pošlo za rukom, jer su netom po postavljanju, plakati pocijepani. Istovremeno, Islamska zajednica u BiH izrazila je zabrinutost jer djeca u školama sudjeluju u aktivnostima koje se odnose na proslavu božićnih praznika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čega se plaše nije jasno, tim prije što su katolici u Sarajevu ionako u uvjerljivoj manjini, navodi Radio Slobodna Europa.

Protjerivanje Djeda Mraza i Nove Godine došlo je na katolički Božić i dan nakon što je Islamska zajednica u BiH izdala priopćenje u kojem izražava zabrinutost jer prosvjetni radnici u nekim školama u Sarajevu traže da se pripremaju recitali i prave božićne čestitke.
Ovo je, navodno, izazvalo zabrinutost nekih roditelja zbog ponašanja nekih nastavnika u nekim osnovnim školama.

Glasnogovornika Islamske zajednice u BiH Ekrema Tucakovića pitali su novinari koliko se roditelja bunilo, te je li u školama bilo prisile da djeca upražnjavaju nešto što bi ugrozilo njihov vjerski identitet.

''Mi smo dobili prigovore roditelja. Dakle, roditelji su izrazili negodovanje zbog te činjenice i mi smo na to ukazali'', odgovorio je.

Na pitanje jesu li provjeravali u školama da li se radilo o prisili, Tucaković je rekao kako nisu provjeravali.

Dženana Husremović, profesorica na Odjelu za psihologiju Filozofskog fakulteta u Sarajevu, iznenađena je ovakvom gestom Islamske zajednice.

''Ono što mene tu poziva na oprez je upravo je taj pokušaj impliciranja neke izolacionističke politike koja bi, kao takva, trebala stvoriti dobrog muslimana, dobrog katolika ili dobrog pravoslavca. Jer ako se mi bojimo da će nam djeca, upoznavajući običaje drugih naroda, zbog toga izgubiti vlastiti identitet, onda mi ustvari imamo problem sa svojim identitetom. Onda po toj logici naša djeca ne bi smjela nigdje ni putovati jer bi se mogli susresti, doći u dodir s nekim informacijama koje bi na neki način mogle ugroziti njihov identitet'', kaže profesorica Husremović.

Da je zabrinuta Islamska zajednica - koja smatra kako se bošnjačka djeca upoznaju s Božićem koji je eminentno katolički sadržaj, u koji nastavnici uključuju učenike koji slijede druga vjerska opredjeljenja - pročitala čestitku svog šefa reis ul uleme Huseina ef Kavazovića nadbiskupu vrhbosanskom Vinku Puljiću, mnogo šta bi joj bilo jasnije.

Kavazović je čestitao "veliki blagdan rođenje Isaa (Isusa), neka je na njega Božiji mir i spas, moleći Uzvišenog Boga da nas ojača međusobnom ljubavlju i razumijevanjem, voljom i trudom da radimo za zajedničko dobro.

Posve je jasno da je suština nešto drugo, navodi Radio Slobodna Europa. Upravo su vjerski učenjaci trebali istupiti protiv ovakve prakse Islamske zajednice, kaže novinarka magazina Start BiH Rubina Čengić.

''Koji treba da ustanu i kažu:'Ljudi, to što neko pokušava da predstavi kao nešto što nas razdvaja, zapravo vam pogrešno govori o nečem što nas spaja.' Mislim da je to zaista nedostatak pameti, mudrosti, a osim toga mislim da se pribjegava i tom nekom političkom alatu stalnog sijanja straha jednih od drugih'', ocjenjuje Rubina Čengić.

Ovakvi komentari na Badnji dan, i to u Sarajevu koje baštini tradiciju da na Ponoćku desetljećima prije ali i nakon rata u velikom broju idu i muslimani i svi ostali, mogu se tumačiti kao pokušaj da se zatre sarajevski multikulturalizam i poštivanje svih vjera i naroda. Osim toga, ukazuju na mnogo veći problem, navodi profesorica Husremović.

''Ta reakcija koju sad imamo u Sarajevu je ista reakcija koju imate u bilo kojem drugom našem gradu u kojem su Bošnjaci manjina i ta jedna politika većine u bilo kojem dijelu BiH koja sebi daje za pravo da ignorira prava i potrebe manjina, i da ignorira i prava i potrebe, između ostalog, većine da zna kulturu i običaje drugih ljudi koji žive na području BiH, je ono što vi sad imate ovdje. Znači mi još uvijek patimo od nezrelosti i nerazumijevanja'', rekla je.

Bezuspješni pokušaji protjerivanja Djeda Mraza iz Sarajeva traju od rata naovamo. No Djeda Mraz je, za razliku od one u kojoj svakodnevno živimo, korisna laža, kaže Mladen Jeličić Troko.

''Djeda Mraz je ortopedsko sredstvo za odgoj djece - jer roditelj tri. četiri mjeseca pred dolazak Djeda Mraza, i još jedno dva mjeseca nakon dolaska Djeda Mraza može upotrijebiti lik Djeda Mraza kao pedagoško sredstvo. A laž oko postojanja Djeda Mraza je stvarno smiješna u masi ovih pravih, pravcatih laži koje ljudima ne dozvoljavaju život'', naglašava Jeličić.

Paralelno sa sarajevskim pokušajima miniranja proslave Nove Godine u sekularnoj BiH, u islamskoj državi - Emiratu Dubai u jeku je priprema za najveći novogodišnji vatromet na svijetu, što je jasan pokazatelj licemjerja Islamske zajednice, navodi Radio.

Ili smo, kako smatra Rubina Čengić, na dobrom putu da raskrstimo sa sekularizmom.

"Od svih stvari o kojima se treba dogovoriti uspjeli smo dobiti samo to da sva djeca ne idu u školu za sve vjerske praznike - a govorimo o nekom sekularizmu. Mislim da se zapravo vjera uvodi, ne više čak ni na mala vrata, u politiku i u sve segmente života - i mislim da je to strašno'', zaključuje Rubina Čengić.