Galerija Aluminij ugošćuje intrigantan likovni postav triju bh. umjetnica - 13.06.2018
Komentirajući svoj ciklus, ak. grafičarka Nelisa Baždar naglasak stavlja na transparentnost postojanja jednoga ili više bića u društvu, situacijama, životu, promjenama zemljopisnoga prostora, površine bivstvovanja. Ona, procesom koji traje kroz igru linije i boje, obrađuje duhovnu evoluciju bića koje teži, barem djelomice, zadržati transparentnosti koje nestaju i koje se gube u vremenu i u transparentnostima ostalih bića.
Dok se Nelisa Mostarcima predstavlja svojim slikama i crtežima, magistrica kiparstva Adina Kero izložbu upotpunjuje svojim slikama, za koje likovna kritičarka, ak. slikarica Dragana Đurđević, piše kako predstavljaju apstraktno-ekspresivni izraz današnjice.
- Adina sukobljava oslikane površine, u kombinaciji s linearnim crtežom. Jednostavnim, pročišćenim koloritom, postiže harmoničnost s kontrastom koji se izražava u formi crteža, prostora i oblika. Sklad u neskladu! Harmonija u kaosu! Smirenost i razigranost! Osobine su koje predstavljaju unutarnji doživljaj, odraz osobne emocije, traženje identiteta ove autorice - zapaža Đurđević, domećući kako Adinini radovi izazivaju snažne vizualne percepcije, te kako ih je gotovo moguće vidjeti u novoj dimenziji koju je autorica kreirala.
Povjesničarka umjetnosti dr. Ema Mazrak osvrnula se na stvaranje magistrice slikarstva Ire Skopljak odnosno, kako ističe, na njezine tragove postojanja.
- Njezin rad prožima osnovna ideja, sadržana u postojanju, nestajanju i stvaranju, odnosno vječitomu kretanju i pitanju relativnosti i fiksaciji vremena. Ona se rodila u trenucima promišljanja o smislu vlastitoga bitka, ali i u empatičnomu odnosu naspram tragova identiteta koje su ostavili drugi, davno prije nje. Riječ je o tragovima postojanja, identitetima prošlosti s kojima se komunicira kroz sliku - ocjenjuje, između ostaloga, dr. Mazrak, ističući uočenu snagu i izražajnost portreta, stanje duha koje reflektira misli i tragove prošlosti oživljene u sadanjosti. Mazrak pojašnjava kako Ira, na određeni način, želi poništiti vrijeme, istodobno ukazujući na stalnost obnove prirode koja živi.
- Početak je u svjetlosti i u bijeloj boji, a kraj u tami, ali punoj života. Autorica je izgradila most kojim povezuje vrijeme i postojanje čovjeka i umjetnosti - nadahnuto Mazrak zaključuje promišljanje o stvaralaštvu Ire Skopljak.
Inače, Nelisa je Baždar rođena 1986. u Sarajevu, gdje je 2011. diplomirala pri Akademiji likovnih umjetnosti, na Nastavničkomu odjelu (pododjel grafika), u klasi prof. Halila Tikveše. Izlagala je dosad na više samostalnih i skupnih izložbi, bijenalima i kolonijama u BiH, Crnoj Gori, Italiji, Engleskoj, Njemačkoj i u Srbiji. Članicom je ULUBiH. Adina Kero rođena je 1985. u Bugojnu, a nakon stjecanja zvanja nastavnika likovne kulture u Mostaru 2009. godine, lani je magistrirala kiparstvo pri sarajevskoj ALU, kod profesora Mirsada Šehovića i Ibrahima Krzovića. Izlagala je na više samostalnih i skupnih izložbi u BiH i izvan nje. Članicom je ULUBIH, potom ULUSD Bugojno, umjetničke skupine Format iz Mostara i ULU Široka staza iz Beograda (Republika Srbija). Ira je Skopljak rođena 1987. u Sarajevu, gdje je, pri Akademiji likovnih umjetnosti, 2016. magistrirala na temu Tehnološki aspekti i simbolika primjene starih slikarskih tehnika i materijala u mojim slikama, kod profesora Zoje Finci, Ive Simčić i Mirsada Begovića. Radi kao viša asistentica na predmetima likovne tehnologije pri ALU Sarajevo, a ostvarila je zapažene samostalne i skupne nastupe na izložbama, kolonijama i bijenalima u BiH, Engleskoj, Hrvatskoj, Italiji, Kuvajtu i u Japanu.
Postav Senzibilitet percipiranja ostat će dostupnim za besplatno razgledanje, u obadva izložbena salona Galerije Aluminij, do 13. srpnja.