Galerija Aluminij ugošćuje 50 iznimnih djela iz fundusa Umjetničke galerije BiH
- Nakon Portreta obitelji Vlaha Bukovca, kojega je vidjelo nevjerojatnih 3200 posjetitelja, ljestvicu vrijednosti, na radost naše izgrađene likovne publike, zadržavamo na toj iznimno visokoj razini. Ova izložba predstavlja veliki dio negdanje privatne kolekcije sarajevskoga zubara Mirka Komosara koja je, 1971. godine, otkupljena za Umjetničku galeriju BiH, s ukupno 250 slika, skulptura, grafika i crteža domaćih i stranih, poznatih i manje poznatih umjetnika. Postav se, gledano motivski, kreće od krajolika, morskih i gradskih veduta, preko mrtve prirode, do aktova i portreta. Gledano kroz tehnike, dominira ulje na platnu, uz ponešto ulja na kartonu, lesonitu, dasci i šperploči, te akvarela i tempere, dok će vrhunski dojam upotpuniti i tri skulpture rađene u gipsu, u bronci i od mramora. Postav otvaramo u četvrtak, 25. travnja, u 19 sati, a otvorenim ostaje punih mjesec dana - ističe Darko Juka, direktor Galerije Aluminij.
Komosar je zbirku skupljao od 1920-ih do 60-ih godina prošloga stoljeća i, uglavnom, obuhvaća radove umjetnika koji su se školovali ili rodili krajem 19. i početkom 20. stoljeća.
- Ponekad je dostatna jedna slika, bilo darovana ili kupljena, da potakne strast i želju za stjecanjem još jedne, pa još jedne i još jedne... sve dok se ne premaši prostorom nametnute kapacitete, a skupljač se može ponosno zvati kolekcionarom. S nabavom jedne slike započeo je i kolekcionarski put sarajevskoga zubara Mirka Komosara, čovjeka koji je, do sredine 20. stoljeća, izgradio jednu od najimpresivnijih privatnih zbirki u BiH, a gradio ju je iz ljubavi i sa željom da ju učini dostupnom svima - pojašnjava kustosica izložbe Ana Đikoli koja potpisuje izložbeni postav.
Autori čija djela stižu u Galeriju Aluminij i u kojima će posjetitelji, kao i tijekom svih 19 godina postojanja ovoga mostarskog kulturnog hrama, moći besplatno uživati su: Adela Ber-Vukić, Jovan Bijelić, Vlaho Bukovac, Menci Klement Crnčić, Vojo Dimitrijević, Petar Dobrović, Lazar Drljača, Nevenka Đorđević-Tomašević, Predrag Furtula, Kosta Hakman, Viktor Jagš, Paja Jovanović, Gabrijel Jurkić, Ante Kostović, Ferdo Kovačević, Tone Kralj, Isidor Iso Kršnjavi, Mihovil Krušlin, Lujza Kuzmić-Mijić, Ljubo Lah, Franjo Likar, Karlo Mijić, Mario Mikulić, Omer Mujadžić, Pavao Perić, Roman Petrović, Ivan Radović, Mirko Rački, Ivo Režek, Miljenko Stančić, Sigo Sumereker, Petar Šain, Vilko Šeferov, Ivo Šeremet, Rizah Štetić, Zlatko Šulentić, Todor Švrakić, Petar Tiješić, Đuro Tiljak, Mica Todorović, Marijan Trepše, Milan Vasiljević i Hans Witt.
Inače, Mirko Komosar (Prijedor, 1894. - Sarajevo, 1973.) školovao se u Jasenovcu, Zagrebu i u Grazu (Austrija), gdje je završio stomatološku školu. Nakon okončanoga školovanja doselio se u Sarajevu i otvorio privatnu ordinaciju. Uskoro je počeo skupljati umjetnička djela za osobnu zbirku, izlažući ih u prostoru ordinacije, da bi 1950. otvorio prvu privatnu galeriju u Sarajevu. Komosar je, 1968. godine, ponudio zbirku na otkup za jednokratni iznos, uz uvjet da mu se pritom mjesečno isplaćuje neki oblik mirovine, na što se tada nijedna institucija nije bila pripravna obvezati. Premda je imao ponuda i izvan BiH, želio je da zbirka ostane u Sarajevu, pa je 1971. prihvatio ponudu od 600 tisuća tadanjih dinara, te mu je Izvršno vijeće BiH isplatilo jednu, a Grad Sarajevo drugu polovicu toga iznosa. Tako je ova vrijedna zbirka, za razliku od uobičajenoga rasipanja privatnih kolekcija, u cijelosti spašena i danas je dijelom fundusa Umjetničke galerije BiH, dok su čak tri njezina djela u stalnomu postavu UG BiH.