Osvrt na izložbu Denisa Vuka

Denis Vuk, Izložba

. Uz malobrojne medije, izložbu od 18 apstraktnih akrila na kartonu, dimenzija 70x50, popratile su tek Denisove kolege i poznanici.
Izložena djela se izravno referiraju na ona apstraktnog ekspresionizma, izražavaju umjetnost trenutka, izravnu akciju uma u susretu sa platnom i bojom. Trenuci ekspresije sadržani su u ritmičnom slaganju boja i linija, sasvim proizvoljno i intuitivno. Umjetnik slobodnim i širokom namazima boje iskazuje svoju neproračunatost, jednostavnost i skromnost. Akcent je na izdvojenoj konturi koja, tako izdvojena, prestaje biti konturom i postaje znakom koji se ponavlja i čini lajtmotiv čitavoga ciklusa. Upravo taj lajtmotiv niječe apsolutnu apstrakciju i vuče naznakama realizma, jer, u formalnom smislu, ta naznaka figuracije aludira na pojavni svijet u kojem misao vodilja može biti neki akt ili pejzaž. Stiče se dojam kako je, još uvijek, u potrazi za vlastitim potpisom pa djela, kao i cijeli postav, izgledaju repetativno; a da li je repeticija umjetnička strategija ili pak mjesto proizvodnje skrivenih značenja ostaje otvoreno pitanje.

U ovakvim se društvenim i kulturnim uvjetima umjetnicima zaista teško adekvatno predstaviti. Kronična materijalna nestabilnost i opća nezainteresiranost institucija i pojedinaca za kulturu i umjetnosti, za sada, ne obećavaju bolje dane. Slaba posjećenost izložbe svojevrsna je „krivica" i samoga autora koji se nije voljan izjašnjavati glede svojih radova pa tako nijedno djelo nije imenovano, na katalogu izložbe nema niti rečenica o onome što bi ona predstavljala, kao ni informacija o trajanju same izložbe. Vuk je ulogu izlagača shvatio ozbiljno te izbor radova i postavka izložbe izgledaju sasvim korektno, ali prilično „anemično", čime se iznova potvrđuje kako našim umjetnicima manjka volje i entuzijazma da se umjetnička i izlagačka praksa pomakne izvan ustaljenih okvira. Na umjetnicima je, stoga, velika odgovornost i ni malo lagan zadatak da se izbore s općim beznađem i neinspirativnošću koji se kriju iza paravana naše kulturno-umjetničke scene, da pokrenu lavinu progresivnih ideja i da učine da se nešto (konačno) „dogodi".

Denis Vuk rođen je 1978. godine u Mostaru. 2003. godine završio je dvogodišnji studij likovne kulture, Pedagoške akademije Univerziteta „Džemal Bijedić" u Mostaru, smjer slikarstvo. 2006. godine diplomirao je na Odsjeku likovnih umjetnosti Nastavničkog fakulteta Univerziteta „Džemal Bijedić" u Mostaru, smjer slikarstvo gdje od 2007. godine zasniva radni odnos te radi kao viši asistent na predmetima iz oblasti slikarstva i crtanja. 2011. završava postdiplomski studij na ALU Sarajevo i time stječe zvanje magistra Slikarstva. Član je ULU BiH od 2008. godine. Imao je dvije samostalne i više grupnih izložbi. Njegovu drugu samostalno izložbu imate priliku vidjeti do 14. prosinca ove godine u prostorijama Centra za kulturu Mostar.