PROPOVIJEDI B 28. nedjelja kroz godinu

vjera, molitva, RAK, pobjeda, duhovnost, zdravlje, uticaj na zdravlje, zdravlje čovjeka, molitva, molitva za zdravlje, molitva krunice, religija, religija, vjera, molitva, 40 dana za život, Mostar, molitva, molitva, vjera, čovjek i vjera, religija, vjera, spoznaja, religija, čovjek i vjera, Papa Franjo, homilija, vjera, čovjek i vjera, život u vjeri, put Isusa Krista:, Isus, evanđelje, Njemačka, crkva, vjera, katica kiš, duhovna obnova, Gorica, Grude, katica kiš, mir, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, molitva, katica kiš, strah, katica kiš, katica kiš, katica kiš, molitva, očenaš, Papa, Papa Franjo, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, katica kiš, propovijed, katica kiš, propovijed, katica kiš,

Bogatstvo koje čini siromašnim
Aktualno za sva vremena
Današnje Evanđelje je aktualno za sva vremena. Posebno u vremenu društvenog
blagostanja u kojemu je dobar život i dobro posjedovanje učinjeno za dužnost (Arnold
Gehlen); posebno je aktualno u vremenu porasta neoliberalizma u kojemu privredni
interesi prijete da dominiraju iznad svega, bez obzira na socijalne posljedice.
U ovoj situaciji čujemo priču o mladom čovjeku koji s najboljom voljom i s puno
revnosti dolazi Isusu, ali odlučujući korak za neposrednu sljedbu Isusa ne ostvaruje, jer je bogat i ovisan o svom imanju. U toj situaciji izgovara Isus opominjujuće riječi: «Kako je teško doći ljudima koji mnogo posjeduju u kraljevstvo Božje.»

Jedna prepreka da se dobije vječni život

Ovisnost o zemaljskim dobrima nije samo prepreka da se čuje Isusov poziv i da ga se
slijedi. Ovisnost o bogatstvu može čak biti prepreka «da se dobije vječni život», «da se uđe u kraljevstvo Božje», «da se spasi». S drugim riječima: ova ovisnost o posjedu
može biti razlog da se promaši iskonski smisao života i da se na kraju ostane bez
ispunjenja.
Učenici su shvatili ovu Isusovu opomenu i bili zaprepašteni. Isus ne ispravlja riječi, on
ne umiruje učenike, naprotiv, on zaoštrava opomenu: «Prije će deva proći kroz iglene
uši, (uski otvor u Jeruzalemskim zidinama) nego što će bogataš ući u kraljevsto Božje».
Na pitanje učenika: «Tko se onda još može spasiti?», daje Isus teško razumljiv
odgovor: «Za ljude je to nemoguće, ali ne i za Boga. Ta Bogu je sve moguće.» Bogati
mogu, kao kroz čudo, kroz jednu posebnu milost, biti spašeni. A to čudo će ih osloboditi od ovisnosti o novcu i posjedu.

Zašto Isus opominje tako odlučno i dosljedno od opasnosti bogatstva?
Isus zna da svaki čovjek potrebuje odgovarajuću mjeru posjeda zemaljskih dobara. On
traži odlučno da se gladnima daje jesti; da se goli obuku, stranci da se zbrinu.
Isus zna isto tako - i cijela povijest čovječanstva daje mu za pravo - da zemaljska dobra mogu postati blago koje će zaokupiti sve snage srca. «Tamo gdje ti je blago, tamo će biti i tvoje srce.» Žudnja za sve većim posjedom može čovjeka učiniti slijepim za sve druge vrijednosti, te tako može dublja dimenzija ljudskog postojanja zakržljati.

Bogatstvo može postati kumirom

Bogatstvo može postati idolom kojemu će se sve žrtvovati: dobar karakter, dobrobit
bliske rodbine, socijalne obaveze prema suradnicima... Karl Marx je imao pravo, kada je u kapitalu vidio korijen socijalne nepravednosti.

Bogatstvo može korumpirati

Žudnja za bogatstvom - mi to doživljavamo dan za danom u velikom i malom - može
ljude korumpirati. Mnogi koji imaju priliku, ne mogu se oduprijeti korupciji. Mnogi od
onih koji nemaju priliku, ne bi joj mogli odoljeti.
Postoji jedan odnos prema posjedu koji ljude čini siromašnim i ubogim. Postoji jedno
bogatstvo koje čini siromašnim; bogate same i bliske ljude koji dospiju u njegove
životne djelokrugove. I o ovome opominje Isus.
Postoji jedno siromaštvo koje čini bogatim
Postoji i jedno «siromaštvo» koje čini bogatim. Ovo nije mogao razumjeti mladić iz
današnjeg Evađelja i odlazi tužan nazad svojim dobrima. Što se tada dogodilo, ponavlja se također i u našim danima.
P. Alois Kraxner