Vesna Vuga Sušac u ZadArtu izložila klaonički otpad

Vidi originalni članak
Janjeće, svinjske i goveđe kosti bile su podloga izložbi grotesknih oblika koje je zadarskoj publici predstavila u galeriji umjetničke udruge Zadart.

Kako je u predgovoru izložbe rekao Mirko Božić, Vesna Vuga Sušac u svojim je dosadašnjim istraživanjima išla u različitim smjerovima, poput faze s limenim reljefima koji su pored skulpturalnih proizvodili i svjetlosne efekte.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- U postavi ove izložbe vidimo niz radova iz njenih trenutnih promišljanja koji se vrte oko campa, s povremenim koketiranjem s kičem. Vuga koristi malograđanski simbolizam goblenskih okvira kako bi predočila intimni svijet ljudi koji su tema ove izložbe: niži srednji sloj, koji nekada davno imao šansu za bolji život, da bi je nakon rata nepovratno izgubio u kaosu koji je uslijedio, a preostali su tragovi estetike koja nikad nije pretendirala prema kontekstu galerija u kakav ih stavlja autorica. Sve ovo dobiva jednu specifičnu dimenziju zahvaljujući odabiru materijala: životinjskim kostima, koje otkrivaju neke mračne i teške porive ispod šljokičastih površina, rekao je Božić.

Sama autorica izrazila je svoju ekološku osvještenosti upozoravajući da su te kosti, na raznim ilegalnim odlagalištima, bile prava ekološka opasnost na koju ona, ukazuje svojim umjetničkim izričajem.

Među izlošcima ističe se Dvostruki portret "Kralj i kraljica kiča" inspiriran je Van Eyckovim Supružnicima Arnolfini, remek djelom flamanske umjetnosti koje prikazuje ovaj par u gotovo bizarnom postavu interijera s ogledalom u kojem se ogleda sam autor slike. U njenoj interpretaciji, reducirani su na dvije glave, tj. lopatice, koje bojom i detaljima idu u iz jedne krajnosti (kost) u drugu (ukras).

zadarskilist.hr

Vezani članci